Prima pagină > Uncategorized > Și cățeii plâng câteodată, nu-i așa?!

Și cățeii plâng câteodată, nu-i așa?!

Imagine

Cățelul Bilă, prietenul meu

Totul a început cu o știre de presă. Un copil de patru ani a fost sfâșiat de câini în Parcul Tei. Știrea era falsă, desigur. Copilul lăsat nesupravegheat a găsit o secțiune deteriorată din gardul parcului și a ajuns pe un teren viran, proprietatea unei firme spaniole. Cum pe respectivul teren își făcea veacul o haită de câini fără stăpân, nenorocirea a devenit inevitabilă. Este vinovat primarul Onțanu, care a lăsat parcul de izbeliște? Evident că nu. Sunt vinovați paznicii parcului, care nu fac absolut nimic și trândăvesc toată ziua? Evident că nu. Este vinovată firma spaniolă, care a lăsat terenul în părăsire după ce l-a cumpărat? Evident că nu. În fine, sunt vinovați părinții și bunica copilului, care l-au lăsat nesupravegheat în parc? Evident că nu. Vinovat este cățelul. Dar nu numai câinii care au mușcat copilul sunt vinovați, ci absolut toți câinii fără stăpân din București. Așa s-a declanșat o isterie criminală.

Bilă

Cineva spunea că trebuie să se dea un termen scurt (cuvânt pe care îl rostea răspicat, ca pe o comandă militară), iar apoi să fie eutanasiați toți câinii fără stăpân. Adică, măcelăriți. Politicianul s-a grăbit să articuleze public pornirile sangvinare care par a-i stăpâni pe mulți cetățeni, băsiști și anti-băsiști deopotrivă. Greu mi-aș putea imagina o pornire mai lipsită de umanitate. Legătura între om și câine vine din adâncul vremurilor și este plasată la fundamentul construcției ființei umane. Se presupune că această relație specială a apărut acum 30.000 de ani, atunci când homo sapiens doar ce își făcuse apariția pe scena istoriei, mult înainte ca oamenii să domesticească alte specii de animale. Poate că grupuri de oameni au început să îngrijească pui de lup rămași fără mamă. Ori poate că lupoaice au alăptat copii umani ai căror mamă murise. Cel mai probabil, ambele cazuri sunt valabile. Cert este că astfel că astfel s-a creat o legătură între oameni și lupii domesticiți fără de care specia noastră nu ar fi supraviețuit. Iar dacă am fi supraviețuit, atunci n-am fi putut depăși niciodată stadiul de vânători-culegători, căci n-am fi putut controla turme de animale. În lipsa acestei relații speciale pe care o avem cu câinii, oamenii nu ar fi putut niciodată să devină ceea ce sunt acum. Relația om-câine este una dintre cărămizile care stau la fundamentul umanității noastre. Faptul că luăm în considerare măcelărirea colectivă a câinilor demonstrează cât de mult ne-am îndepărtat de ceea ce ne face oameni.

B1

Memoria colectivă a umanității păstrează amintirea modului în care s-a creat această relație. Primul mit care vine în minte este povestea lupei capitolina, lupoaica romană care i-a alăptat pe Romulus și Remus. La Roma există o statuie etruscă, amintindu-ne acest eveniment. Replici ale acestei statui există în Piața Romană din București și în alte 25 de orașe din România. Apoi, avem legenda steagului de luptă a dacilor. Povestea spune că Prințul Decebal, înainte să devină rege, era pasionat de vânătoare. Într-o iarnă a găsit un pui de lup rănit și flămând, pe care l-a salvat și l-a îngrijit. Lupul s-a atașat de el și i-a devenit cel mai credincios însoțitor. Iar Regele Decebal s-a atașat și el de lup într-așa măsură că, atunci când lupul a murit apărându-l, regele a poruncit să se facă un steag de luptă după asemănarea sa. Relația strămoșilor poporului român cu strămoșii câinelui apare și în alte mituri și este imortalizată de alte statui, printre care cea din fața ICR din Roma a cărei copie plasată în fața Muzeului Național de Istorie a dobândit o infamă reputație.

B2

Există o soluție simplă și umană la problema câinilor fără stăpân. Pentru că avem o problemă. În București trăiesc aproximativ 65.000 de câini fără stăpân. Este una dintre consecințele politicilor demente de demolare ale regimului comunist, care au distrus un mod de viață tradițional. Oamenii au fost mutați în blocuri, iar câinii lor au rămas fără stăpân. Nu este vina acestor câini că au încercat să supraviețuiască așa cum au putut, că au format haite, că au ocupat terenuri virane lăsate în părăsire. Nu pot fi blamați pentru că reacționează instinctual atunci când cineva intră pe teritoriul lor. Și ei sunt victime. Nu transformați câinii în țapi (ispășitori)!

B3

Cert este că există un câine fără stăpân la fiecare 50 de  bucureșteni. Soluția este evidentă: adopția. Este suficient să existe un om cu suflet bun la fiecare 50 de locuitori ai Bucureștiului ca problema să fie rezolvată. Nu este adevărat că nu poți avea un câine într-un apartament de bloc. Un câine are nevoie de foarte puțină atenție, dar oferă enorm de mult celui care îl adoptă. Dacă persoanele publice și mass-media, în locul campaniei isterice pentru exterminarea câinilor fără stăpân, ar îndemna bucureștenii să adopte căței, atunci problema s-ar rezolva foarte repede. Dacă autoritățile locale, în loc să toace bani publici în agenții ineficiente și ONG-uri și să hărțuiască proprietarii animalelor de casă, ar oferi hrană pentru animale și asistență medicală veterinară, atunci problema s-ar rezolva foarte repede. Dacă iubitorii de animale, în loc să plătească sute de euro pentru animale cu pedigree, ar renunța la snobism și ar adopta căței care au mare nevoie de ei, atunci problema s-ar rezolva foarte repede. Nu este nevoie de nimic altceva în afară de bunătate umană pentru a rezolva problema câinilor fără stăpân din București.

Căinii nu ne cer să-i iubim, ne cer numai să-i lăsăm să ne iubească ei pe noi. Nu doresc decât să găsească un om bun, căruia să-i dăruiască toată afecțiunea de care sunt capabili. Un câine fără stăpân este un câine alienat. Nu este vina câinilor din București că nu au stăpân, că au fost abandonați de oameni. Să nu-i mai trădăm încă o dată. Știu că mii de oameni au fost mușcați de ei în ultimii ani; eu sunt unul dintre acești oameni. Dar asta nu m-a făcut să urăsc animale nevinovate. Și nu voi putea accepta niciodată măcelărirea lor.

  1. anca
    6 septembrie 2013 la 2:35 PM

    LIKE!

    • carmen
      8 septembrie 2013 la 7:32 PM

      ai perfecta dreptate, te sustin si eu

  2. Katalin Andritoi
    6 septembrie 2013 la 2:36 PM

    Cel mai loial prieten este cainele ,cine nu crede macar pe unu sa-l adopte!!!!!!!!!!!

  3. kafumo
    6 septembrie 2013 la 5:22 PM

    well written!! Multumesc!

  4. diana
    6 septembrie 2013 la 5:24 PM

    Da,asa e,in loc sa se instige la crime inutile,mai bine s-ar educa populatia sa adopte,sa nu mai abandoneze cainii nedoriti,sa sterilizeze.Imi e asa rusine ca sunt romanca !

    • Chrboc
      8 septembrie 2013 la 11:57 AM

      Fara nici o legatura cu acest subiect: „Imi e asa rusine ca sunt romanca!”, : poti emigra linistita, tara nu-ti va simti lipsa!

  5. grigore ureche
    6 septembrie 2013 la 5:44 PM

    da, dar alea 6 milioane sa se iroseasca aiurea? bine ca nu fac referendumul pe 30, ca ar fi costat 30 de milioane! oprescu si bancescu se dau legati procuraturii incalcand legea, numai sa nu demisioneze acum, cand ma sunt bani de papat!

  6. popan maia
    6 septembrie 2013 la 6:25 PM

    Problema caniilor comunitarii este o mare rusine a intregii tarii,parerea mea!Nu caiini sint devina ,ci asa numitii Oamnenii,care ignoreaza problema lor !Nici nu pot sa comentez mai mult ,mie, rusine de nesimtirea celor care au putea sa faca ceva bun pnetru bietii de ei!

  7. Robert
    6 septembrie 2013 la 6:50 PM

    sa adopte? ma scuzati ca spun, dar este cea mai mare prostie auzita vreodata. sa bagi 65000 de caini in blocuri este o solutie? enumar 100 de argumente ANTI care sunt evidente. moare baba, hop cainele pe strada. scandal cu vechii, nu ii pot impune cainelui sa nu latre. cand esti la serviciu, cine are grija de el? etc.

    • Dan Grosu
      6 septembrie 2013 la 7:31 PM

      Eu locuiesc într-un apartament și am un câine, cel din fotografii. Îl cresc de când avea câteva zile. Mai latră uneori și unii vecini au fost deranjați, dar majoritatea sunt mulțumiți că știu când merge o persoană străină pe casa scării. Când pleacă toată lumea de acasă rămâne singur și trist, dar nu se întâmplă nimic. De altfel, există multe persoane care au câini de rasă în apartament și nu se întâmplă nimic. De ce ar fi o problemă să ai un câine fără „patalama”? Aștept să aud restul de 98 de argumente. Primele două au fost cam slăbuțe.

    • Mona
      6 septembrie 2013 la 8:47 PM

      65.000 de caini intr-un bloc?esti dus cu pluta,nu ai intels nimic,doar citesti degeaba !

    • rux
      10 septembrie 2013 la 11:34 AM

      „cand esti la serviciu, cine are grija de el” ai glumit cu asta, nu?
      si cu asta „moare baba, hop cainele pe strada”
      nu mai explic de ce mi se mare ca ai glumit, sper ca iti dai seama si singur
      care sunt celelalte 98 de argumente?

  8. ludmila
    6 septembrie 2013 la 6:52 PM

    oamenii te tradeaza ,te invidiaza ,te mint oricand sunt capabili sa ti faca rau ceea ce nu ai sa vz la un suflet caruia ii dai o mangaiere si putina mancarica

    • liv
      7 septembrie 2013 la 11:05 AM

      si l cresti in scara blocului, si se caca si mananca acolo pe presul de la usa, si nu sterge in urma lui „iubitorul de caini” si pute si face o mizerie pentru care „iubitorul de caini” nu e in stare sa curete, sa l vaccineze, sa l spele, sa l tina in casa daca tot e asa mare iubitor de caini si mai tranteste si doua cutii de carton in fata blocului sa aiba unde dormi bietul animal care latra toata noaptea din orice, sare la oameni, carut cu copil mic si in general la omul strain ce trece pe langa bloc.

  9. miki
    6 septembrie 2013 la 6:56 PM

    Cum voi nu puteti accepta macelarirea animalelor, nici eu nu pot accepta macelarirea unui suflet de copil

    • Dan Grosu
      6 septembrie 2013 la 7:35 PM

      Nici eu nu pot accepta moarte unui copil. Dar îi învinuiesc pentru această tragedie pe cei care sunt culpabili, nu niște biete animale nevinovate.

      • wfox
        6 septembrie 2013 la 7:49 PM

        Frate…câinele este un animal sălbatic la origine, carnivor care în haita te poate ataca chiar de vii tu la el cu „mâncărică” și „iubire”. Voi chiar puneți viata unui copil mai prejos de cea a unui câine? Nu pricepeți odată ca sunt prea multi si s-au înhăitat ceea ce ii face și mai periculoși? Asta e…ce dracu sa facem cu ei? Sa-i pupam în bot pe toți 65000? Luați-i frate câte 10 acasă dacă sunteți asa miloși…dar cu masa, vaccinuri, medicamente, îngrijire, veterinar, spălare, dresaj, condiții decente…dacă ii țineți la ușa blocului și le dați salam dimineața atunci argumentele voastre sunt zero.

    • POPARDA VASILE
      8 septembrie 2013 la 6:13 PM

      logic

  10. sergiu
    6 septembrie 2013 la 7:22 PM

    cine e atat de iubitor cu cainii sa-i ia acasa!nu e datoria statului sa creasca toate javrele pe strada…ei ar trebui eutanasiati iar cei care doresc caini sa ii tina in casa/la curte ,nu pe spatiul public!

    • andromela
      7 septembrie 2013 la 9:52 AM

      nu este datoria statului sa creasca copii abandonati de lepre de femei,cum nu este datoria statului sa intretina rebuturile cu diverse sindroame sau boli incurabile pt astia si eu recomand EUTANASIEREA fix de la nastere!

      • Mihai
        9 septembrie 2013 la 12:27 PM

        pe tine te-au iertat… si datoria statului ESTE sa intretina rebuturile umane. Nu am nimic cu cainii, imi este frica de ei inca din frageda copilarie (experiente traumatice traite cu ei aproape ca cele ale fratelui mai mare care a scapat dar pe care am incercat sa le inlatur luandu-mi un caine) dar imi dau seama ca fac parte din specia umana si cei ca mine sunt mai importanti, ei sunt animale aproape salbatice, noi la fel, cel mai puternic supravietuieste si din fericire pentru tine NOI suntem cea mai adaptata specie. Stati linistiti NU SE VA FACE NIMIC cu cainii vagabonti, si asta e trist, uneori ma simt ca Nostradamus, stiam ca se va intampla asta, stiu ca nu se va face nimic si mai stiu ca pana nu vom muri pe capete din cauza bolilor transmise de cainii nu vom scapa de ei, bucura-te ca dobitoci ca tine cu un singur neuron vor reusi sa comita indirect ATROCITATI, iar atrocitatea NU ARE NICI-O scuza dar este vinovata de toate atrocitatile urmatoare! Te-ai simtit vre-odata ca Hitler pentru ca aperi drepturile cainilor? Ti-am spus ca un singur neuron nu te poate duce atat de departe.

      • cristina
        11 septembrie 2013 la 2:26 PM

        Jos palaria Mihai, ma bucur ca mai sunt si oameni cu scaun la cap.

    • SCUBY DO
      7 septembrie 2013 la 1:08 PM

      atunci de ce statu ne ia bani pentru ecarisaj?ce fac cu banii nostri? concedii prin strainatate dupa care ne arata si noua la televizor pe unde au fost,noua care platim atatea dari la stat si nu ne-am mai permis un concediu de 10 ani!!!si sti de ce,pentru ca traim doar cu 14570 lei 5 persoane.DOMNULE SERGIU NE POTI SPUNE TE ROG CU CE NE AJUTA STATUL?

    • Simona
      8 septembrie 2013 la 11:11 AM

      Datoria statului era sa nu se ajunga aici- sa opreasca inmultirea necontrolata a acestor animale (asa cum unii politicieni au promis in campaniile electorale ca vor face- aviz Oprescu). Castrari au fost facute doar pe hartie- banii alocati au ajuns in buzunarele unor nesimtiti. Realitatea este cea de acum- cainii s-au inmultit peste masura, din cauza nepasarii celor care puteau sa faca ceva. Sa omoram mii de suflete in masa este un act de barbarie extrem. Cainii trebuie sterilizati, triati (cei agresivi/bolnavi grav eutanasiati) si reintrodusi in societate. Oricum, media de viata a unui maidanez este undeva la 5-7 ani
      .

  11. bogdan
    6 septembrie 2013 la 7:22 PM

    ” Este vinovat copilul care a patruns intr-un spatiu interzis ? Evident că nu. ” – asta mai lipsea . penibil articol …

    • Mona
      6 septembrie 2013 la 8:45 PM

      ce cauta copilul de 4 ANI pe terenul firmei si nu in parc?repet :copil de 4 ANI ,plecat de langa bunica !Doamne fereste,ca e grav ce a patit copilul,dar in momentul in care intri pe o proprietate privata,cainii clar ca isi apara teritoriul,doar de aia sunt de paza !

      • sergiu
        7 septembrie 2013 la 8:31 AM

        nu e doar cazul de acum cateva zile….a ajuns lumea sa se teama a merge pe strada seara,noaptea sau chiar ziua ca nu cumva sa fie atacati de niste javre pe care voi le aparati si le sustineti,adunai,fati crescatorie de javre si tine-i la tine daca ii iubesti asa de mult

    • mitilia
      9 septembrie 2013 la 4:48 PM

      e de vina ma-sa ca nu a avut grija de el..daca dadea masina peste el, ati fi eutanasiat soferul? apropo, de ce soferii acre omoara oameni nevinovati nu sunt eutanasiati?

    • rux
      10 septembrie 2013 la 11:55 AM

      nesupravegheat, putea la fel de usor sa il calce o masina sau sa cada intr-o canalizare. norocul dragilor de cetateni ca a fost muscat, acum putem scapa linistiti de toti cainii iar televiziunile au subiect de tocat o saptamana.
      s-a spart buba si e foarte usor sa ii blamezi pe cei care nu se pot apara. acum ca domnul oprescu a gasit in sfarsit solutia salvatoare, poate candida linistit la presedintie, va fi votat.

      eutanasierea este doar o parte a solutiei, trebuie neaparat coroborata cu masuri drastice impotriva abandonului si obligativitatea sterilizarii si ciparii cainilor cu stapan. altfel este doar omor si peste 5 ani ne vom afla in aceeasi situatie.

  12. vlad
    6 septembrie 2013 la 7:25 PM

    toti iubitorii de animale va rog opriti aceasta avalansa de articole si incepeti cu aceeasi determinare si convingere sa adopti rand pe rand cainii comunitari asa mult indragiti de catre dvs.

    • Mona
      6 septembrie 2013 la 8:49 PM

      din cauza

    • SCUBY DO
      7 septembrie 2013 la 1:11 PM

      TU, DE EXEMPLU AI MACAR UN CAINE, DOMNULE VLAD?

  13. buzatu doina
    6 septembrie 2013 la 8:07 PM

    este si rautate si bunavointa… dar de ce nu gandim cinstit.. santem tacit de acord cu acesti guvernanti care nu respecta nici o lege si care legi sant de fpt ptr ei si in favoarea lor.. si cand trebuie respectata o lege ptr protectia animalelor sa gaseste un incident trist sa-i trezeasca si sa spuna ca trebuie omorati.. ma intreb de ce?? unde ati fost voi guvernantilo pana acum??? de ce acesti caini s-au inmultit? va spun eu.. ptyr ca nu ati facut un recensamant al animalelor, nu ati sterilizat la timp si nu va dispere niciodata acest lucru..atata timp cat nu este interes… e bine sa se trateze acest caz cu seriozitate si sa se gaseasca adevaratul motic, cainele nu ataca fara motiv

    • sergiu
      7 septembrie 2013 la 8:34 AM

      iti zic eu ca daca treci dimineata pe langa o haita de javre cand inca nu s-a luminat complet te ataca,am patit-o eu fara sa le fac nimic!abia astept sa o patesti pentru a te convinge 😉

  14. Neo
    6 septembrie 2013 la 8:33 PM

    Va place carnea de miel? Dar de oaie, pasare, peste, porc, etc..? Niste delicatese, nu? De ce nu se protesteaza si impotriva omorarii acestora, mai ales in maniera violenta, in care se desfasoara? Un cal, caruia i s-a rupt piciorul, in 95% din cazuri, este impuscat! De Paste, in Romania, se omoara milioane de miei, pentru burtile ipocritilor care, cica iubesc animalele dar, pentru ei, animal e doar cainele restul, o masa delicioasa! Mai terminati cu prostiile!

    • Dan Grosu
      6 septembrie 2013 la 9:04 PM

      M-am referit la relația specială între om și câine în articol.

      • Neo
        6 septembrie 2013 la 9:42 PM

        Relatii speciale se dezvolta si intre alte animale si oameni! De exemplu sunt o gramada care-si iau ca animal de companie serpi, soparle, lei, tigri, purcelusi dintr-aia pitici! O relatie deosebita se dezvolta si intre ciobani si oile sale sau, intre o persoana ce detine o vaca si-i da si nume! Din pacate insa, oamenii tind sa dezvolte relatiile speciale cu animalele deoarece le este greu sau de cele mai multe ori, imposibil, sa dezvolte relatii speciale cu proprii semeni! Cauze ar fi multe: asociabilitate posesorilor de animale, rautatea si invidia exacerbata a celor din jur, singuratatea, etc…!

      • andreia
        7 septembrie 2013 la 1:41 PM

        Dumneavoastra v-ati referit foarte bine la aceasta relatie, problema este ca unii au uitat sa fie oameni, nu mai au nici macar logica, sau ratiune ca sa inteleaga, darmite bunatate. Salbaticia si barbarismul de care dau dovada in ultima vreme ma sperie. Sincer, dupa cum se comporta societatea noastra moderna si civilizata, incepe sa-mi fie frica de „oameni”.

  15. Camelia
    6 septembrie 2013 la 8:44 PM

    Nu ma leg acum de un subiect foarte discutat zilele acestea si care, din pacate!! cred ca va fi dat uitarii intr-un timp foarte scurt, nerezolvandu-se nimic cu toti acesti caini fara stapani din Bucuresti, insa ieri dupa amiaza cand am trecut cu baietelul meu pe o alee de langa un parculet aflat langa blocul parintilor mei am fost latrati initial de un caine, dupa care s-au adunat inca 4 sau 5 la gard, latrandu-ne fioros!! Nu m-a linisitit cu nimic faptul ca ei se aflau dupa gard, pentru ca era un gardulet nu foarte inalt pe care ei l-ar fi escaladat fara probleme, asa ca am grabit pasul, aproape alergand amandoi sa trecem mai repede de acea zona. Bineinteles ca ne-au urmarit pe langa gard, latrandu-ne in continuare si ca am respirat usurata cand am reusit sa trecem de acea zona.
    Insa nu mica mi-a fost mirarea cand, ajungand intr-o alta zona aflata cam la 2 statii distanta, de data aceasta pe o artera principala in sectorul 3, am patit acelasi lucru!! Si asta ziua in amiaza mare!!
    Si sunt convinsa ca nu faptul ca nu am mai mers pe jos prin cartier de ceva timp este motivul pentru care am fost uimita de cat de multi caini sunt, ci intr-adevar acestia s-au inmultit foarte tare in ultima vreme si devin din ce in ce mai periculosi.
    Asa ca ce sa mai asteptam? Ce ne poate aduce bun aceasta taraganare? Sa mai speram ca se va adopta imediat un caine de cel de-al 50-lea bucurestean?? Cu siguranta NU!! Si atunci de ce sa traim intre fiare? Stiti prea bine cu totii ca nu poti trece prin parc si mai nou pe aleile laturalnice seara!!
    Si eu sunt iubitoare de animale si am avut de la caniche pana la ciobanesc mioritic, inclusiv catel luat de pe strada, insa mai presus de orice caine este fiul meu!! Nu mai spun ca nici eu nu as stii cum sa reactionez si sa ma apar daca m-ar ataca 3 sau 4 caini odata… Dar un copil??
    De acord ca nu exterminarea lor ar fi solutia cea mai potrivita in alte conditii, insa in situatia in care s-a ajuns acum de, curand vor fi mai multi caini decat locuitori ai orasului, daca nu se aloca fonduri pentru infiintarea tarcurilor in care sa-i adune pe toti si sa le asigure conditii de hrana si asistenta medical-veterinara, iar asta intr-un timp foarte scurt!!.. aceasta ramane singura solutie la care subscriu si eu!
    Si sa speram ca se va rezolva repede, inainte sa mai apara si alte victime. Traim totusi intr-o capitala europeana, nu in orasul groazei!!

    • Dan Grosu
      6 septembrie 2013 la 10:22 PM

      Vă înțeleg perfect. Așa cum am menționat în articol, eu am fost mușcat de un câine pe stradă. Nu a fost o mușcătură superficială. Sângele a curs prin pantalon și se prelingea pe trotuar. Rana a necesitat îngrijire în spital și am rămas cu cicatricile. După ce m-am vindecat a trebuit să analizez și să reconsider relația mea cu câinii și, în particular, cu cel care m-a mușcat, pe lângă care mai trecusem de zeci de ori. Am decis să nu mă las pradă resentimentelor. Acestă experiență trebuia să potențeze valoarea umană, nu să mă reducă la nivel de fiară. Chiar doream să-i duc un os câinelui care m-a mușcat!
      Problema nu constă în a alege între copii și căței. Dacă ar fi așa, atunci am alege copiii de fiecare dată. Problema este dacă vom rezolva problema câinilor fără stăpân ca niște fiare sau vom alege umanismul și bunătatea. Asta ar însemna că suficienți oameni vor dori să adopte câini, că vecinii lor vor accepta mici inconveniente pe care le generează acești câini, că autoritățile vor sprijini acest demers în loc să genereze o isterie colectivă împotriva câinilor. Pentru a rezolva problema este necesar ca toți să alegem umanitatea și bunătatea.

      • Neo
        6 septembrie 2013 la 10:37 PM

        Ca sa adopti un caine si sa-l cresti, trebuie sa fii responsabil si sa ai si timp sa-i oferi atentia si dragostea necesara, plus hraa de zi cu zi! In Romania de azi, sunt foarte putini oameni resposabili, iar de timp, nu mai vorbesc! In afara de pensionari, cati mai au timp sa se ocupe de un cate? Cati isi permit sa le asigure hrana si vaccinurile?

  16. Mona
    6 septembrie 2013 la 8:50 PM

    din cauza oamenilor ca tine,a ajuns tara unde a ajuns !

    • Cristinna
      6 septembrie 2013 la 9:47 PM

      Sa aloce fonduri?S-au furat banii alocati pentru maidanezi, concentrati-va pe cum s-au cheltuit, asta trebuie investigat, lenjerii de pat la ASPA? Toata indignarea si furia gloatei sa se concentreze pe asta, maidanezul nu s-a dus dupa prezervative la farmacie, daca sterilizau tot ce prindeau nu se mai tripla nr. lor. Dar au furat banii cainilor si acum vor sa ii si omoare. Ar trebui un fel de zoo pt maidanezi, din banii vinovatilor desigur, si dusi acolo toti,iar iubitorii de animale sa doneze hrana pt ei, pe asta sper sa nu o mai fure…

      • sergiu
        7 septembrie 2013 la 8:42 AM

        ti se pare normal ca unui caine sa i se acorde m-ai multi bani(14lei/zi)pt mancare decat unui bolnav care sta in spital(12lei/zi) ?daca ar fi eutanasiati s-ar face o investite acum iar dupa s-ar reduce toate acele costuri.cei care ii iubesc ii pot lua acasa,care nu e adoptat sa fie eutanasiat!in momentul acesta putem spune ca romania e cel mai mare padoc de caini de pe glob

        • 7 septembrie 2013 la 8:56 AM

          Cu si fara caini eutanasiati, nimeni sa nu spere ca va vedea 1 leu in plus pentru actul medical , educatie etc ce tine de buget. Banii aia la care spera toata lumea sa se economiseasca de la caini ca sa mearga la oameni nici nu exista, sunt virtuali. Ce dracu’ va faceti ca nu-ntelegeti.Dar exista donatii iar aici oricine e liber sa doneze unde vrea: pentru oameni, pentru caini, pentru panselute, pentru borduri, pentru parcuri etc. 2%.

  17. Mona
    6 septembrie 2013 la 8:51 PM

    Iata o statistica din anul 2011, din Romania, care ar trebui sa le dea de gandit celor care vor neaparat sa omoare….
    – Nr. copiilor ucisi de indivizi care s-au urcat beti la volan – 63
    – Nr. copiilor ucisi de parinti – 302
    – Nr. copiilor morti in spitale din cauza neglijentei personalului – 81
    – Nr. copiilor mutilati de parinti alcoolici – 156
    – Nr. copiilor violati de pedofili – 322
    – Nr. copiilor vanduti de traficanti de carne vie – 249
    – Bebelusi ucisi de mame – 178
    – Nr. copiilor ucisi de caini fara stapan – 0
    DECI?????????

  18. Ionut Vasilescu
    6 septembrie 2013 la 8:53 PM

    E prea frumos si „mult” scris pentru cei care ar trebui sa inteleaga mesajul. In general sunt oameni lipsiti de intelegere si toleranta si acest gen de oameni nici prea au rabdare sa citeasca.

    Socoteala cu persoanele care ar putea adopta caini nu e buna. Din 2,5 mil de locuitori, trebuie scazuti copii, batranii, trebuie socotite FAMILII care au 2 adulti membri etc. probabil ca ramanem cu 1 milion de case. Deci ar trebui sa existe 1 familie cu suflet bun la fiecare 15 altele.

    Ori asa ceva nu exista. Realist probabil ca 1 familie din 100 sau chiar 200 va adopta un caine. Deci, din pacate, insuficient.

  19. 6 septembrie 2013 la 10:03 PM

    Un articol de un cretinism infiorator. Marota iubitorilor de maidanezi este acum , vezi „duamne”, ca se va face un macel de patrupede. Ce ati facut iubitorilor de maidanezi ca ei sa nu fie pe strazi? Eu poate vreau sa fie aligatori pe Dambovita? Ti-ar placea ca sa iti vina copilul acasa fara un picior ca asa am eu chef sa umble aligatorii pe strada? Altul poate are fantezii cu lupi. Ce facem iubitorule de maidanezi? Si eu am drepturi ca si tine. Io vreau sa umble pe strada aligatori.
    Ai strans, iubitorule de maidanezi, rahatul in urma lor? Trebuie sa iti suport tie fanteziile de „om milos” ocolind rahatii protejatilor tai?
    Mancati caca cu polonicul fiindca nu se ajunge la eutanasiere daca tu, marele iubitor il iei acasa si il tii acolo. Nu pe strada !! Sa crestem zeci de mii de caini cand avem oameni care nu au ce manca sau cu diferite nevoi? Sa crestem zeci de mii de caini ca sa aiba organizatiile Cutu-Cutu, Tutu-Mutu, Patru Labe etc pe unde sa sifoneze bani? Sa aiba primarii pe unde sa mai fure?
    Suntem in secolul 21 si nu mai vreau sa aud ca aici copiii si strainii(remember japonezul?) sunt mancati de caini ca in jungla africana.
    Sunteti ipocriti iubitorilor de maidanezi, IPOCRITI!!

    • Alis
      6 septembrie 2013 la 11:00 PM

      BRAVOOOOOOOOOOOOO AI PUS PUNCTUL PE „I”

    • sergiu
      7 septembrie 2013 la 8:46 AM

      deacord cu tine

    • SCUBY DO
      7 septembrie 2013 la 1:20 PM

      Dar cand calci in cacat de om cum e?chiar te rog sa-ti iei un aligator poate primul pe care pune botul esti TU.Si oamenii ce nu au ce manca,la munca nu la intins mana.Daca ti-e mila de ei i-ai acasa tu pe toti,si poate s-o gasi unul sa-ti dea in cap domnule iordachec.Daca vrei i-ti mai trimit si eu cativa boschetari.

      • 7 septembrie 2013 la 6:32 PM

        Atitudine de maidanez cu pretenții de locuitor al unui oraș european. Ce ai făcut iubitorule de maidanezi ca ei sa nu fie pe străzi? Dacă era copilul tău implicat mai erai asa nonşalant? Iar eu nu vorbesc de boschetari jegoși mai Scooby Doo 😉

    • cristina
      11 septembrie 2013 la 2:45 PM

      Exact, ai perfecta dreptate iordachec, scuby do ;))) ma faci sa rad , avem pensionari care au platit taxe toata viata lor si acum mor de foame , cumpara cate o pastila de la farmacie ca nu au bani ptr toata cutia. Nu va este rusine????? Mars si luatii acasa la voi, in casa cu copiii vostri, dar sunt sigura ca marea majoritate nu aveti asa ceva ( copii), si de trebuie sa iubiti si voi pe cineva. RUSINE!!!

      • 11 septembrie 2013 la 3:10 PM

        Marea majoritate a acestor pseudo iubitori de animale nu vor adopta niciun cățel dar vor continua sa urle că e măcel in timp ce pregătesc o friptura de porc. Ca si gura iubitorului de animale tre sa mănânce ceva, nu?

  20. 6 septembrie 2013 la 10:14 PM

    Mare adevăr există in aceste rânduri. Doar că adopţia nu e chiar aşa de lesne de făcut. Implică multe obligaţii, cheltuială şi o complicare a existenţei de zi cu zi.Si nu toată lumea e dispusă la ingreunarea existenţei sale mai ales că majoritatea oamenilor de la oraşe provin de la ţară şi au în sânge ideea că un câine, de ex., are doar valoare de întrebuinţare. Dacă nu-ţi aduce foloase palpabile, atunci este o investiţie nerentabilă. Apoi, cei care totuşi adoptă unu-doi-trei caini o fac din trei motive: de fiţe, de frumuseţe, de milă. Aceştia de multe ori cad victime comentariilor şi atitudinilor răutăcioase ale celor care sunt impotriva adopţiei şi deţinerii de caini in blocuri si din această cauză, viaţa lor se desfăşoară la limita suportabiltăţii, intre certuri şi animozităţi cu cei ce-i şicanează. Intr-un final unii, mai puţin rezistenţi, renunţă şi işi donează cainii care, uşor- uşor, devin itineranţi, trecând de la un stăpân la altul pentru ca uneori, in final să ajungă pe stradă.Autorităţile ar trebui totodată să asigure celor ce adopta maidanezi nişte facilităţi, măcar vaccinurile anuale, toate, nu doar antirbicul care e cel mai inutil din ele. Iar celor fără posibilităţi materiale dar cu suflet mare, un ajutor bănesc pentru intreţinerea animalului. Sau dacă o intreagă asociaţie de locatari ar dori să deţină cativa câini pe spaţiul verde al blocului, autoritatea locală să o ajute cu imprejmuirea unui loc şi dotarea cu cuşti unde sa fie cazate animalele., eventual cu scutirea de la plata rebu. Aşa ar fi civilizat şi asta ar conduce la rezolvarea pe termen lung a acestei probleme.

    • sergiu
      7 septembrie 2013 la 8:51 AM

      ce obligatie au autoritatile sa iti asigure tie toate necesare pentru a-ti creste cainele?eventual stam toti acasa si asteptam sa ne intretina statul,daca pot intretine cainii pe noi de ce nu ne pot intretine?

  21. Alis
    6 septembrie 2013 la 10:59 PM

    http://www.clicktgv.ro/un-copil-de-3-ani-din-dambovita-a-fost-muscat-de-un-maidanez-are-rani-la-cap-si-la-fata/ aparati in continuare javrele oridinare,eu doar un lucru va doresc voua iubitori de anumalre:SA VA DEA DUMNEZEU SOARTA ACESTOR COPIII SI APOI VA ASTEPTAM SA COMENTATI DIN NOU PE ACEASTA TEMA.CATE INCIDENTE DE GENUL ASTA SA MAI INDURAM???? AU TRECUT 4 ZILE DE LA MOARTEA LUI IONUT SI CAINII ATACA DIN NOU SI VOI IUBITI IN CONTINUARE MAIDANEZI…..HALAL OAMENI CU SUFLET SUNTETI VOI CEI CARE DORITI SA FIE IN CONTINUARE PE STRAZI ,NU NOI CEI CARE DORIM SIGURANTA,NU NOI SUNTEM CEI FARA MILA

  22. Andrei
    6 septembrie 2013 la 11:45 PM

    Daca tot iubiti atat de mult cainii, acum este momentul pt a o demonstra. ADOPTATI TOTI CAINII, SI NU VOR MAI AVEA CE EUTANASIA!
    Dar… Probabil dragostea nu e asa mare… Si ca tot nu puteti manca tot din farfurie, aruncati la caini peste gard, sau chiar de la fereastra de la bloc (se poarta); Poate va deranjeaza si niste maruntis in buzunar… ii puteti da la un cersetor; sau ii puteti da la semafor pt un „spalat de geam” ( ca daca nu le-ar da nimeni, nu ar mai fi acolo ).

  23. cafeblu
    7 septembrie 2013 la 12:10 AM

    Si parintii unui copil mort plang cateodata nu-i asa? Dar voua, celor care pretindeti ca iubiti animalele va lipseste acea latura a umanitatii.

    ce e mai putin uman? sa te doara in cur si sa bagatelizezi moartea unui om sau omori niste caini care omoara oameni?

    pentru ca 3 oameni au murit si nu ii cunoasteti sau nu sunt rude cu voi va pasa prea putin.
    aruncati vina pe locatie sau pe grija pe care ar fi trebuit s-o avem in nush ce context.

    e ca si cum cineva ar nimeri intr-un cartier de tigani cu sabii si ar fi vinovat ca nu are si el o sabie la el.

    voi nu iubiti animalele in general. aveti idee cumva cate specii de pasari au disparut din muntii retezat in ultimii 20 de ani? dar pentru ursul brun aveti ceva de comentat? sau chiar si despre ursul polar desi nu traieste la noi?

    practic nu exista organizatii de protejare a animalelor ci doar a cainilor. si nu a tuturor cainilor ci doar a celor maidanezi din bucuresti.

    iar voi nu ii iubiti cu adevarat. pentru ca e imposibil sa iubesti 256 de caini de exemplu. fiecare om poate iubi 1 sau 2 de obicei. daca nu ii tineti cu voi in casa si le dati drumul pe strada inseamna ca nu ii iubiti destul.

    este absolut regretabila solutia de a omori toti cainii dar este singura disponibila!

    • 7 septembrie 2013 la 8:31 AM

      Am senzatia ca nu ai inteles. Procentul de caini potential agresiv este infim fata de restul. Nu e normal sa fie omorati toti pentru a preveni agresiunea. Oamenii trebuie sa preintimpine, sa nu provoace,o situatie periculoasa. Sigur ca un copilas nu poseda notiunile acestea dar de aceea trebuie pazit.si educat. Dar daca are parte de o bunica absenta la tot, atunci e de asteptat sa se intample ce e mai rau, si nu neaparat sa fie muscat de caini.

      • sergiu
        7 septembrie 2013 la 8:58 AM

        eu cred ca tu nu ai inteles….din experienta proprie 80%din cainii de pe strada sunt agresivi iar restul de 20% devin si ei daca ii deranjezi putin…nu se poate sta pt a alege care caine e agresiv si care nu!de ce pe huidu la-ti atacat din toate partile pt ca a priovocat decesul unor oameni dintr-o greseala care se poate intampla oricui si acestor jigodii de animale le luati apararea?ducetiva si protestati si pt criminali ca e tot aia….am si eu caine,tin la el dar nu il cresc pe strada….

  24. dragos
    7 septembrie 2013 la 12:32 AM

    si la dracu de cand e normal sa existe salbaticiuni pe strada in parc, langa parc, in fata blocului? mi as pula inca odata in astia care apara cainii, vedeti ce au facut nemtii cand au intrat prima oara in Bucuresti, primul razboi:D

    • 7 septembrie 2013 la 8:20 AM

      Esti un nazist de meserie si vezi pe unde-ti bagi p… sa nu ti-o manance maidanezii!

      • sergiu
        7 septembrie 2013 la 9:00 AM

        vad ca iubiti foarte mult maidanezii…creativa cel mai mare padoc din europa,strangetii si datile de mancare….asa scapam de javre fara eutanasierea care va deranjeaza atat de tare

  25. 7 septembrie 2013 la 12:51 AM

    Dane,
    Imi permit sa pun un comentariu aici, pentru ca sunt propietar de caine, pisica si destul de multe pasari.Eu nu consider ca este vina mea personala ca sunt caini din Bucuresti, si nu numai in Bucuresti…in orice oras. Pasarea acestui argument din partea voastra ( iubitori de animale )- al unei vine colective ” ca oamenii sunt de vina”- nu isi are locul. Eu personal nu sunt vinovat ca sunt caini vagabonzi.Nu am abandonat caini, nu am hranit caini cat am stat la bloc,pentru ca stiu ca in acest fel se prolifereaza o problema. Si tocmai aici este problema : exonerarea de raspundere. Eu iti pun o intrebare : cine raspunde pentru cainii vagabonzi : TU, alte persoane, ONG-rile, Primariile? M-am lovit in aceasta primavara de o problema cu, cainii vagabonzi…si ce sa vezi : Nimeni nu este in stare sa faca nimic. Eu, ca si cetatean – nu am o problema cu cainii vagabonzi pe strada – atata timp cat , in caz de ceva – il pot lua la intrebari pe cel responsabil. Despre asta vorbim, la urma urmei. DE RASPUNDERE. Daca al meu caine , musca pe cineva – raspund. Daca un maidanez ataca pe cineva – nu raspunde nimeni. In schimb se ofera compasiune.Crede-ma ca ma C… pe ea.

    Despre adoptie : fiecare om, are liberul arbitru de a face cum crede. Eu am adoptat o pisica. Si am cumparat – cum spui tu – „snob” – un caine de rasa, romaneasca. Pentru ca, m considerat, ca unde stau, , rasa respectiva se incadreaza mult mai bine decat un maidanez..Mi-am dorit un caine mare, sanatos si mai ales – 100% romanesc. Cainele , ca si hobby-urile…pot spune foarte mult despre o persoana. Si, sincer sa fiu – daca ar fi sa iau un al doilea caine – tot unul cu pedigree as lua. Pentru ca imi doresc – ceva cu origini sanatoase si fara surprize de-a lungul evolutiei sale.

    Solutia finala :

    Eutanasierea este degeaba facuta fara sterilizare si cipare pentru toti cainii aflati in propietate.Ori iti sterilizezi animalul, ori il tii potent si platesti pentru el. Din pacate – eutanasierea trebuie facuta. si repede – pentru ca situatia de acum, nu mai permite o tergiversare si riscam la mai multe accidente…dar , neaparat procesul de sterilizare trebuie sa continue. Cainii liberi, nu au ce cauta in strada!

    Cat despre accidentul de saptamana asta…

    Eu cand eram copil ( 4-5 ani), mergeam cu strabunica in parc.Era destul de in varsta, si ca orice om in varsta, cu reflexele mai lente. Totusi, nu m-a muscat nici un caine – pentru ca pe timpuri ( inainte de 89) nu prea erau caini prin parcuri….Semn ca erau tinuti sub control.

    De final

    Nu am fost niciodata sustinatorul ideii cu caine in apartament…Din mai multe motive „orele fixe pentru nevoile cainelui, igiena, spatiu etc. De aia m-am mutat la casa. Cainele are nevoie de spatiu – mai ales daca este de talie mijlocie medie mare…Eu ma uit la al meu care sta liber pe 3000 de metri …Cainele tinut in apartament, ca si pisica – sta doar pentru o troaca de mancare. In rest, este un handicapat pe viata. Nu are unde alerga, juca, mirosi..Daca vrei intr-adevar sa ai un caine fericit – muta-te la casa cu o curte corespunzatoare.

    • Dan Grosu
      7 septembrie 2013 la 5:52 AM

      Ți-ai dorit un câine „100% românesc”? Și acum trebuie aplicată „soluția finală”? Este o alegere de limbaj foarte nefericită sau dezvăluirea unui mod de a gândi pe care îl consider inacceptabil pentru o ființă umană. Nu doresc să comentez mai departe. Voi adăuga doar că am un câine foarte fericit, chiar dacă a fost crescut în apartament.

      • sergiu
        7 septembrie 2013 la 9:04 AM

        cred ca problema e la voi nu la cei care sunt pentru eutanasiere…ar trebui facut referendum in toata tara

      • 7 septembrie 2013 la 5:16 PM

        Dane, ori te faci ca nu intelegi, ori chiar nu intelegi. Eu , ca si cetatean nu vreau sa am tangenta cu , cainii maidanezi. Nu pentru ca nu imi plac – ci pentru ca nu are cine sa raspunda pentru ei. Este o chestiune de raspundere. Chiar daca maine as lua un maidanez in adoptie – tot maine as fi pentru eliminarea celor ramasi in strada. SIMPLU.Tu imi propui doar solutia sterilizarii. Eu spun ca acum e prea tarziu doar pentru asta. Si am subliniat asta in comentariul meu.

        „Eutanasierea este degeaba facuta fara sterilizare si cipare pentru toti cainii aflati in propietate.Ori iti sterilizezi animalul, ori il tii potent si platesti pentru el. Din pacate – eutanasierea trebuie facuta. si repede – pentru ca situatia de acum, nu mai permite o tergiversare si riscam la mai multe accidente…dar , neaparat procesul de sterilizare trebuie sa continue. Cainii liberi, nu au ce cauta in strada!”

        Tu esti in stare sa iti asumi raspunderea pentru acesti caini maidanezi? Spune-mi , te pot da pe tine in judecata, si sa iti cer despagubiri pentru incidentul pe care eu l-am avut in primavara asta din cauza cainilor vagabonzi?

  26. vio
    7 septembrie 2013 la 7:01 AM

    E clar ca nu sunt cainii de vina .Solutia ar fi sa se confiste averile celor care s-au imbogatit de pe urma acestor caini (vezi fundatii si ONG-uri ,care dupa ce-ti spun cat de minunat e un caine ,iti spun imediat si contul de „sponsorizare”) .Banii obtinuti din confiscarea averilor acelor mizerabili sa se intoarca inapoi la caini:adaposturi,hrana etc.Cine are curaj sa faca asta? Va spun eu ca Nimeni pentru ca „omul e lup pentru om”,dar pentru caine.!?Ar urma dupa aceea pedepse aspre cu inchisoarea pentru cei care si-ar abandona cainii sau orice alt animal.Vezi sa nu! Ati vazut prin targuri si chiar la Carrefour cum stau bietele animale in vitrina spre vanzare ?De ce e „legala”treaba asta?

    • vio
      7 septembrie 2013 la 7:08 AM

      Ai dreptate! Despre snobism.(vezi solutii finale…bla, bla ,bla),nu e acum locul de comentat…
      Orice animal iubit e fericit langa stapanul lui indiferent unde locuieste si indiferent ca e „de rasa” sau ,ma rog,doar un vagabond.

  27. Eu!
    7 septembrie 2013 la 7:34 AM

    Nu mai pot intelege ce naiba se intampla in tara asta.” Miliardele de euro luate de ONG-uri cu caini”, ” sa ne protejam copii si sa omoram cainii” deja ma iau de cap. Da, sunt total de acord cu eutanasierea cainilor DUPA ce eutanasiem toti copii, nepotii, cumnatii, nevestele de parlamentari, judecatori, procurori si multi altii care se urca drogati, beti, morti in cada, in cate un proiectil pe roti si omoara in nestire, fara sa se intample nimic. Vorba unuia „Poi suntem golani sau nu mai suntem”. Daca asa sta treaba sa o facem cum trebuie.
    Mamele care nasc acasa si isi omoara copii in pungi sau cu perna sau ii arunca in WC-ul din curte sau le dau foc in gradina, alea nu le mai vede nimeni. „Unde-i lege nu-i tocmeala”, Dar la noi problema e ca legile sunt si cainii latra. cheltuie statul 2000RON pe luna pt un puscarias care poate a violat 10 copii si omorat 3 si eu iau 850 RON si bonuri dupa ce mi-am busit coatele si mintea 6 ani de facultate. Statu face un cacat mare nu cainii, ei sunt principalii inculpati care au facut sa dispara cele 7 si ceva MILIOANE DE Euro si ne dau un praf de caine in ochi. Chiar sunteti atat de incuiati? La ASPA sunt 40 de directori 26 adjuncti si 8 hingheri – chiar aveti ochelari de cal, asta nu vedeti. Adapostul ala pentru 6000 de caini din care 3 sferturi e gol dar Copii de mahari iau bani pt 6000 de caini, ~30 euro / caine, calcule taticule, nu povesti cu zane. Va luati de caini ca sunteti mai inculti decat prevede legea. Sunteti niste frustrati care in loc sa vedeti ce se intampla in jurul vostru privind afara pe geam, va uitati in cutia aia magica cu poze care se misca si va spune „tot adevarul”.

    • 7 septembrie 2013 la 1:27 PM

      Asa este,ati punctat foarte bine problema dar nu ne baga nimeni in seama,daca vrei sa intri in direct in cadrul unei emisiuni pe aceasta teme,esti cenzurat,sau trezit acum toti din amorteala si au subiect,cainii,fiinte cu suflet de o mie de ori mai bun decat unii oameni,sa le fie rusine sa sa nu aiba parte de liniste sufleteasaca,parintii si bunicii sa fie mai atenti cu copii nu sa caste gura in alta parte,am si eu si copii si caini si pisica si nu s a intamplat niciodata nicio tragedie

  28. GA
    7 septembrie 2013 la 8:01 AM

    avem o tara din pacate alcatuita din politicieni,hoti si maidanezi. un copil primeste 42 de lei alocatie pe luna si un caine este intretinut cu 300 de lei pe luna. santem de rasul lumii. sa diapara de pe strazi!!!!!!!

    • Dan Grosu
      7 septembrie 2013 la 8:15 AM

      Este vina cățelului că agenții guvernamentale/locale și ONG-uri toacă bani pe salarii, mașini și echipamente sub pretextul că ar avea grijă de el?

  29. Matei
    7 septembrie 2013 la 12:45 PM

    Trebuie eutanasiati toti caini si nu mai faceti atata caz ca „vai saraci caini” amintitiva de paste cati mielusei mor fara vina si aia nu fac nici un rau Eu zic sa nu se mai omoare atatia miei si sa dispara caini de care ti-e frica sa treci noapte pe strada

  30. crstina
    7 septembrie 2013 la 3:30 PM

    Da,intr-adevar!Ce s-a propus pt caini,saracii,ar trbui aplicat criminalilor si violatorilor!!!
    Pe acestia cine-i vede,nimeni?????Sunt,bine-mersi,liberi,sau,si daca nu,sunt lasati in viata,si incearca din nou!!!!!!!!
    Bine ca ne razbunam pe bietele animalute fara vina,vina e tot a noastra,a celor ce ne numim OAMENI!
    Sa ne gandim ca totusi,EXISTA UN DUMNEZEU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  31. Alex
    7 septembrie 2013 la 6:23 PM

    Cine vrea sa omoare cainii s-o faca cu mana lui! Ce lege, ce referendum, ce vrajeala? Vrei sa votezi sa omoare altii cainii? Ne ne ne… daca esti criminal asuma-ti si responsabilitatea si incarca-ti singur constiinta. Iesi pe strada, priveste un caine in ochi si taie-i beregata! Daca chiar Referendumul ala o sa iasa „pentru crima” atunci am sa vreau sa-i privesc eu in ochi pe cei care vor ucide mii de caini am sa vreau sa-i intreb ce rau le-a facut personal fiecare dintre cei pe care-i ucide. SI daca nu va sti sa-mi raspunda atunci ii voi spune ca nu este cu nimic mai bun decat orice alt calau care nu face altceva decat sa execute orbeste un ordin si mi se va scarbi pentru a nu stiu cata oara de tot si de toate.

    • 8 septembrie 2013 la 1:32 AM

      Imi pare rau ca te dezamagesc dar Dumnezeu nu a fost pt Ionut. Va e mila de animale? Dar cand va indopati cu mici si ciosvarte nu va e mila? Cand alergati disperati de Paste sa macelariti miei nu va e mila? Crestinilor ipocriti! De copilul ala nu va e mila ca a murit in chinuri? Sunteti crestini? Sunteti milosi? Iubirea voastra inseamna doua felii de salam aruncate langa bloc?
      Concret ce faceti? Ca ONGurile am vazut ce fac, toaca banii. Primariile am vazut ce fac, au o metoda de sifonat bani.

      • 8 septembrie 2013 la 1:33 AM

        Raspunsul era pt comentul #66

      • andra
        8 septembrie 2013 la 7:34 AM

        Confirm! Acum vreo 2ani imi duceam copilul la cresa si trebuia sa trec prin parcul IOR pe langa 4-5 caini.La 2 zile le duceam cate ceva si deja ne imprietenisem cu ei.Nu le duceam de frica ci de mila. Intr-o dimineata cand n-aveam nimic la noi au tabarat pe noi si nu era nimeni sa ne apere. Am pus geanta in fata,copilul in spatele meu di-am tipat din toti ranuchii.Nu-mi venea sa cred ca acei caini pe care ii hranisem luni de zile acum vroiau sa ne muste.Iubesc animalele dar nu mi se pare normal sa-mi atace copilul.Cat despre adoptie nici nu se pune problema.Va aduceti aminte cand era Basescu primar? Locuiam prin centru la curte si multe babe i-au luat in casa vreo doua zile ca apoi sa le dea drumu pe strada.Atunci haitele de caini infometate mi-au omorat motanul, practic l-au sfasiat si l-au mancat.Cati caini nu au murit de frig pe strazi in iernile geroase? cati caini nu au murit in adaposturi si in ce conditii ii tineau voi nu stiti!?? Intr-adevar autoritayile sunt de vina ca nu au luat masuri la timp si-a trebuit sa se ajunga la ce s-a sjuns. Ia sa vad cati dintre voi iubitorii de animale luati un maidanez acasa! Imi pare rau pentru ei ca nu au nici o vina,sunt animale,dar mai rau imi pare de copilasul care a murit in chinuri groaznice.

        • 8 septembrie 2013 la 8:37 AM

          Pt maidanezi există apărători, pt pedofili există apărători, pt criminali există aparatori. Pt toţi ăștia se invocă clemenţa. Cine mă apară pe mine de toți ăștia? Văd că nu comentează niciunul moartea acelui japonez omorât tot de câini, gata, ala a fost uitat!!

  32. Marius
    7 septembrie 2013 la 7:15 PM

    Eu nu stiu de ce nimeni nu vorbeste despre neglijenta bunicii???????Te duci in parc cu un copil si vezi ca nu mai este langa tine dupa 20 min?Hai sa fim seriosi!Daca trecea strada si il omora o masina?Suspendam traficul rutier si omoram soferii?Daca se ducea cu el la gradina zoologica si il lasa la fel de nesupravegheat?Mergeam in Africa si omoram orice salbaticiune care ar fi putut sa-l omoare sau inchidem gradinile zoologice si eutanasiem animalele?Asta este gandirea de turma dementa a poporului roman!Eu nu sunt mandru ca sunt roman!Preferam sa fiu orice altceva decat aceasta natie de capete plecate si indoctrinate de tv-uri,manele,telenovele si violenta gratuita!

    • Eu!
      8 septembrie 2013 la 6:47 AM

      Foarte bine punctat! Eu am zis de la bun inceput, cum dracu sa iti plece copii de langa tine 45 de minute (prima declaratie a bunicii) si sa nu observi. Daca il omora un sofer? Daca eram EU! soferul si dadeam peste el pe strada, ce imi puteati face ??? Va spun eu, un mare CACAT puteati face, asta e legea. Si sa nu zicem ca EU! as fi vre-un fiu, nepot de parlamentar. Sugeti tot prafu din mass-media si drogati-va fara sa mai ganditi.

  33. Abc
    7 septembrie 2013 la 9:38 PM

    Nu sunt de acord cu ultima parere. Intr-o tara care se cere a fii mebra UE,ca facand parte din Europa, si se cere cica a fii „civilizata” nu trebuiau sa existe caini acolo. Nu e vina bunicii ca in locul acela erau fierele de animale. Era vina ei intr-adevar daca dadea masina peste copil, daca isi spargea capul, etc. Ca in fiecare tara mai existau si violatori, daca era sa se intample altceva, dar in nici o tara civilizata nu exista caini care macelaresca copii mici pe strada! SUntem o africa-n mijlocul europei. Nu e vina bunicii ca acolo erau caini, cand EI NU TREBUIAU SA EXISTE PE STRADA. Nu mi-ar parea rau daca ar fii exterminati toti cainii!

    • gaby
      11 septembrie 2013 la 10:24 AM

      si dupa ceexterminam toti cainii,ce uremaza cu ce continuam?

  34. andi
    7 septembrie 2013 la 10:07 PM

    Dane, tin sa te felicit pentru articol. Mai ales ca mi-a zis cineva ca esti vegetarian si te gandeai sa scrii si o continuare la acest articol – „Si mieii, purcelusii si viteii plang cateodata, nu-i asa?”… Oricum esti primul iubitor de catei pe strada pe care nu-l pot acuza de ipocrizie deoarece tu sigur ai realizat ce insemna suferinta in ochii unui animalut cand e sacrificat. Inca o data felicitari

  35. mika
    7 septembrie 2013 la 11:37 PM

    Dragii mei, apreciez bunele intentii, dar doresc sa va atrag atentia ca, din start, porniti de la niste idei gresite.
    in principal, acestea sunt:
    – mai exista si alti oameni in tzara asta care nu traiesc in Bucuresti si si ei, la randul lor, se confrunta cu asemenea probleme
    – moartea lui Ionutz nu a fost cea care a declansat o isterie (?!), ea a fost picatura care a umplut paharul
    – la acest moment putin imi pasa cine e vinovatul, important e ca lumea constientizeaza ca patrupezii sunt un pericol public – vrem solutia!! apoi ii vom lua si pe vinovati de gat
    – ar fi ideala adoptia tuturor maidanezilor dar, asa cum nu s-a putut pana acum sa se adopte nici 10% din populatia canina, nu vad cum s-ar putea rezolva problema in totalitate
    – cainii de pe strazi sunt ANIMALE SALBATICE. punct

    • Eu!
      8 septembrie 2013 la 7:23 AM

      Nu acum s-a umplut paharul, asta e praf in ochi, problema e de mult timp, dar acum a aparut motivul inceperii unei noi campanii electorale. Banii exista in conturile si buzunarele smecherilor in loc sa ajunga unde trebuie. Da, e o problema in tara, dar trebuie rezolvata cu cap si cu ratiune ca asta ne deosebeste de animale altefel nu suntem cu nimic mai presus. Cum zicea cineva de mai sus, omorati voi cainii, aveti atata ura, omorati voi si pe urma sa va vad cati ani va petreceti la consiliere si cati o sa va luati vietile ca nu va puteti scoate din cap privirea unui caine inainte de al ucide. Priviti in toata lumea si vedeti ca problema se poate rezolva si in alt mod. Nu va lasati influentati de ura. Omult nu e doar un animal fara pene si cu limaj articulat.

  36. Mirela
    8 septembrie 2013 la 10:12 AM

    Like!

  37. Dana
    8 septembrie 2013 la 2:06 PM


    In legatura cu macelurile zilnice, ora de ora de pe tot cuprinsul planetei nu militeaza nimeni? Pai place carnea nu? Ce bine ca niste javre nenorocite ce ataca pe oricine oricand de pe strazi nu sunt bune de salam si conserva! A ajuns viata copiilor sa nu aibe valoare in fata unor javre nenorocite, pe care nimeni nu si le-ar lua in casa! Cata impocrizie sta in voi oameni buni!

  38. Eu
    8 septembrie 2013 la 6:30 PM

    Sunteti cu totii niste idoti fara inima.Cum a spus si autorul articolului,din toti vinovatii nu ii gasiti decat pe cainii care au actionat din instinct.Dar cei care ar trebui sa infiinteze o politie a animalelor si cat mai multe adaposturi dar se lafaie in bani nu sunt vinovati ?Cei care detin propietatea si nu au reparat gardul nu sunt vinovati ?Cei care arunca animalele in strada nu sunt vinovati ?Nu,evident ca nu.Cainele e vinovat ,e mult mai simplu sa aruncam vina asupra unui necuvantator,care daca ar fi avut hrana si afectiune nu ar fi atacat pe nimeni.E vina oamenilor ca s-au inmultit in halul asta ,oamenii sa rezolve problema.Dar eutanasierea este cea mai cruda metoda,si ne mai intrebam de ce avem o tara „blestemata „.Din cauza neotilor care o populeaza.Le-au dat ei viata ca sa fie capabili sa o ia ?E mult mai simplu sa ii ucida decat sa investeasca in adaposturi .

  39. 9 septembrie 2013 la 2:42 AM

    Felcitari pentru articol,este scris cu inima si este pertinent,se pare insa ca sunt aici si detractori ,nu e vina lor sunt produsele absenteismului de la scoala si a inculturii.Ar fi o solutie si numarul real anu este de 50 de oameni la un catel ci mai mare ca Bucurestiul s-a marit in ultimii 23 de ani .Este doar o problema aici,primaria ar putea aloca si bani de hrana si asistenta medicala vetreinara la cei care au venituri mici si inima mare dar ar pierde banii serioasi copilasi primarilor care au dezvolatat adaposturi ca pe „afaceri de familiei”pe bani statului.Ar fi cazul ca sa se verifice destinatia fondurilor si modul in care s-au cheltuit banii si ar aparea surpize mari de tot.Am fost sunat recent de cineva care dorea sa cumpere o ferma mare ca sa dezvolte un astfel de adapost ca o sursa de venit nu din dragoste pentru animale.Vroia sa pape si el niste fonduri de la stat,recte Primarie.Solutii ar fi dar ne confruntam cu aparitia lui Dorel si in politica.Vorba lui Badea din aia la care le curge scuipatul din gura,aaaaaa sa-i omoram.Cretini sunt stiva ca lipsa ,foametea,saracia da nastere si la asemenea specimene,tot animale dar bipede.Numai sa nu-l vedem pe Dorel hingherul pe strazi.Ar fi trist pentru o natie care se vrea inca civilizata.Cu bani destui de putini pentru cei care au inima se poate creste un animal si uniti ii putem salva fara a deveni o tara de criminali si fara a mai exista caini liberi pe strada.Un suflet nevionovat a murit groaznic din nepasarea noastra a tuturor dar asta nu este o scuza ca sa ucidem acum sute de mii de caini aiurea.Si intre oameni sunt criminali dar nu ii omoram pe toti cei fara de adapost la gramada ca sa evitam sa se mai intample asa ceva.Sa fim raitonali si sa nu uitam ca nu putem lua ce nu putem si da si viata o da numai Dumnezeu.

    • 9 septembrie 2013 la 8:13 AM

      Mananci carnita domnule Popescu? Daca da, atunci esti un alt ipocrit. Stii ca zilnic se taie mii de animale ca sa consume catelusu’ si pisicuta dumitale delicatese cu ingrediente din pui, vaca, gasca etc?
      Nu ti se pare ca rolul de Dorel ti l-ai asumat din start plecand de la premise stupide? Cum ar fi asta cu ” Sa fim raitonali si sa nu uitam ca nu putem lua ce nu putem si da si viata o da numai Dumnezeu.” , fiindca nu te vad militand sa nu mai fie carne in magazine si inchiderea abatoarelor ci te vad militand pentru animale pe strazi, mizerie.
      Vad ca nici unul din voi astia de va dati iubitori nu va duce mintea dincolo de drobul de sare, eutanasierea se produce doar daca animalul nu este cerut de nimeni, nimeni nu VREA(sesizezi cuvantul?) sa il ia sa aiba grija de el.
      Esti milos? Super! Ai ocazia sa ii cresti in incinta apartamentului, sa strangi rahatul in punguta cand il plimbi in lesa pe afara.
      Hai iubitorilor, e ocazia voastra sa nu mai fiti iubitori doar din vorbe!

  40. RATA GLORIA
    9 septembrie 2013 la 7:40 AM

    Mor copii parasiti pe strada, mor oamenii in azile si mai ales in spitate, de ce nu se respecta legea in totalitate?. Lumea a deganerat foarte mult datorita faptului ca legea , regulamentele si cerintele nu se respecta decat de o parte din populatie, si procentul acesta este din ce in ce mai mic.
    DE FAPT NENOROCIREA CEA MARE A OMENIRII ESTE DEGRADAREA MINTII SI SUFLETULUI UMAN, LACOMIA, MANDRIA, HOTIA, LENEA SI MAI ALES LIPSA DE EDUCATE SI RESPECT.
    Cum putem sa ramanem oameni cand la tot pasul este doar minciuna si hotie.

  41. Cata
    9 septembrie 2013 la 7:56 AM

    Orice s-ar spune e imi sustin ideea: toti cainii maidanezi sunt animale salbatice si au comportament de animale salbatice vazind potentiale victime in orice si oricine. Daca lupii ar invada orasele atunci ce am face? Omul si cainele sunt prieteni doar atunci cand animalul( cainele ) este inblanzit.

  42. Monica F
    9 septembrie 2013 la 11:10 AM

    N-am inteles de ce este snob cel ce-si cumpara un caine de rasa, cu pedigree. Doar pentru ca isi doreste un caine al carui tipic il cunoaste, din diverse surse sau de la crescatori? Doar pentru ca nu se simte stapan pe cunostintele sale in ale chinologiei, incat sa adopte un caine adult cu obiceiuri deja formate?
    Nu spun ca eutanasierea fara noima ar fi normala, insa te invit intr-un spital sa vezi macar un om (copil/adult) sfasiat de caini. Un om care ramane cu sechele toata viata ar tinde sa nu fie de acord cu tine.
    Cei ce se dau mari iubitori de animale ii iubesc, in general, in strada, in fata blocului, in parcuri. In casa fac mizerie si nu prea au timp de plimbari sau vizite la vet.
    Gasesc exagerat articolul si nu cred ca etichetele pe care le pui au legatura cu realitatea. Mai mult, se simte un pic de ipocrizie si un aer de superioritate ce nu-si are sensul.

  43. ANGELO
    9 septembrie 2013 la 12:06 PM

    Noi suntem viitorul, tineretul, noi trebuie sa dam cu pumnul in masa si sa spunem STOP, NU MAI MERGE ASA, nu faceti nimic decat sa ii luati sa ii duceti la adaposturi si acolo se duc toti pensionarii sa isi ia cainii care ii hranea de-o viata, ii inteleg ca sunt siMturi, TREBUIE SA ACCEPTE SCHIMBAREA, TREBUIE SA ZICEM STOP!!! ori luati canii si nu ii castrati si aduceti inapoi pe strazi ORI II OMORAM, asa se face, la mine la bloc de 3 ori au luat cainii, au ajuns inapoi, sunt 12, ma intreb cum au ajuns si am vazut, au venit vecinii cu masina si au adus cainii, EU O SA ZIC STOP DE AZI, SUNT SATUL, VREAU SA IMI CRESC COPILUL IN LINISTE, NU IMI FAC COPIL SA STAU CU EL IN SPITAL LA CAPUL LUI SA PLANG DIN CAUZA ALTORA, NOI TOTI SUFERIM DIN PROSTIA ALTORA, NOI PUTEM SCHIMBA ASTA, NU SA STAU SA PANDESC CAINII PRIN PARCURILE PENTRU COPII, M-AM SATURAT DE PROSTIA VECHE, NOI SUNTEM NOUA MINTE A TARII, NOI SUNTEM SCHIMBAREA, M-AM SATURAT SA TOT IL VAD PE X SI Y CA FACE CE STIE, ARE BLOCAJUL ALA PROST, NU VREA SA ISI IA CAINELE ACASA ATUNCI ALTA SOLUTIE NU AM, II ZIC PA LA CAINE SI PA LA GANDIREA PROASTA CARE O AU UNII, SI CARE ESTE IMPOTRIVA SINCER PUTETI SA ZICECI CE VRETI, DAR VOI CARE GANDITI : NU OMORATI CAINII, SUNTETI NISTE CRETINI, VOI NU STITI CE INSEAMNA SA AI UN COPIL MUSCAT DE CAP, SAU OMORAT, VOI STITI DOAR SA VEDETI CAINII SI SA II TRATATI PRECUM COPII, HAI SA FACEM ASA, NE CASTRAM NEVESTELE SI NE EUTANASIEM COPII CA SA LASAM CAINII, ALEGETI, EU AM ALES, IMI PASTREZ COPILUL.
    POLITICIENII NU VAD CAINII PENTRU CA NU PREA VEZI DINTR-O LIMUZINA CU GEAMURI FUMURII, EI NU FAC NIMIC, EU FAC, ALEG DREPTATEA, CINE VREA CAINE SA ISI ASUME RESPONSABILITATEA, EU MI-O ASUM, AM CAINE ARE 1 AN, SI RESPONSABILITATEA ESTE DE 15 ANI MEDIA, VOI ORI O FACETI ORI TACETI DIN GURA. ALEGETI, COPILUL SAU MAIDANEZII

  44. antoneta
    9 septembrie 2013 la 4:11 PM

    pai cea mai buna solutie cred ca ar fi sa aducem o haita de hiene ,se spune ca acestea maninca orice,caini ,copii,bunici ,politicieni etc.asa ca sa vedem ce vor lasa in urma si atunci tragand linie vom spune ca am rezolvat totul

  45. DBratu
    9 septembrie 2013 la 4:37 PM

    Am o problema…poate ma sfatuiti voi ce sa fac. Am fost batuta de un tigan, propun sa-i macelarim pe toti, pentru ca sunt tigani si sunt periculosi. Copilul vecinului meu a fost violat de un pedofil, propun sa adunam de pe strada cat de multi barbati putem si sa-i macelarim pentru ca nu stim care dintre ei este, sau va fi un pedofil. Un copil a fost batut, chinuit si ars cu tigarea pana si-a dat duhul…de catre asistenta maternala, propun sa le adunam pe toate si sa le macelarim…in fiecare zi un copil moare din diverse motive : parinti alcoolici, incompetenta medicilor, accidente rutiere provocate de teribilisti idioti, lipsa de interes din partea parintilor si multe, multe alte motive. Imi puteti spune care este solutia pentru a stopa toate acestea? O solutie care sa nu includa macelarirea natiei umane? Am si caini (2) luati de pe strada, am si copii (2) si nu pot sa concep nici crimele facute de noi oamenii, dar nici pe cele facute de animale. Dar asta nu-mi da dreptul sa aleg intre caini si oameni…iertati-ma dar nu ma simt Dumnezeu ca sa pot decide soarta altor vietati care nu au alta vina decat aceea de a se fi nascut…ca si noi de altfel. Pot insa sa aleg intre a macelari toti cainii si a salva copiii…pot sa aleg sa macelaresc hotii si imbuibatii care au furat tot ce s-a putut fura ( donatii, sponsorizari, fonduri UE ), fara a tine cont ca o data scapata de sub control situatia cainilor maidanezi va lua amploare…din pacate de una singura nu pot face asta.

  46. Cristina
    9 septembrie 2013 la 5:29 PM

    Nu sunt de acord cu macelarirea cainilor vagabonzi, dar nu-i frumos sa aruncam cu pietre nici in „snobii” care au caini cu pedigree. Cine nu a vazut un caine de lucru si crede ca este important doar ca sa dea din coada cainele cand vine el acasa sa se mai informeze.

  47. yoo
    9 septembrie 2013 la 5:36 PM

    bravo!

    • 9 septembrie 2013 la 10:25 PM

      Sa spui Bravo in conditiile in care un copil a murit sfasiat de caini mi se pare de un cinism infiorator. Abia astept sa aplaud cand veti fi voi sfasiati de caini.
      Succesuri!

  48. siba
    9 septembrie 2013 la 10:11 PM

    Cainii fara stapan sunt la fel de periculosi ca criminalii in libertate. Este evident ca articolul este scris de un cineva care nu are copii si nu isi da seama cata durere si ce gol imens a lasat moartea acestui copil in sufletul parintilor. Nicaieri in Europa, cu exceptie Romania, nu vei vedea caini fara stapani hoinarind pe strazi.

  49. tegerildiko
    9 septembrie 2013 la 10:28 PM

    Urasc tara asta plina de oameni cu suflet negru

    • 10 septembrie 2013 la 12:28 PM

      Nu ii eutanasiaza nimeni daca tu, marele iubitor, il iei si il tii in casa/curte/sopron. Ai 14 zile la dispozitie sa il salvezi. Dar 100% nu te vei duce ca esti un ipocrit fenomenal iubitorule de maidanezi.
      Nu mai manca pui, vita, oaie, porc, peste mai iubitorule de animale. Alea nu sunt animale?

  50. 9 septembrie 2013 la 11:04 PM

    si eu am fost muscata de caine , si chiar de un caine crescut in casa cu stapan si am prietene care au fost la randul lor muscate de caini maidanezi dar acum au catei si ii iubesc foarte mult ii hranesc pe cei de afara , la fel si eu nu pot sa port pica tuturor cainilor ptr k unu singur m-a muscat … ii iubesc enorm nu e zi sa nu trec pe langa catelul din fata blocului sa nu-l mangai si sa-i vorbesc…mi-e drag si simt in privirea lui cum imi multumeste ca-l salut … romanii sunt niste barbari…nu au suflet si sunt mai animale decat bietele suflete …:( pacat

    • emarcel
      10 septembrie 2013 la 1:14 PM

      Andreea, se pare ca ar fi cazul sa iei catelul acela la tine in casa. Wow. Ce frumos o sa fie… vecinii traiesc in liniste si pace, tu iti traiesti dragostea pentru catelus in spatiul tau si raspunzi legal pentru acel animalut..
      Nu-i asa ca suna mult mai civizilizat decat realitatea actuala?! Hai, curaj.. ofera-i in camin calduros si plin de afectiune sarmanului catelus.

      [si vei avea ocazia sa faci asta in termen de 14 zile dupa modificarea legii la normalitate]

  51. alina
    10 septembrie 2013 la 12:29 PM

    oameni fara suflet care au uitat ca exista Dumnezeu mie rusine ca sunt romanca intr o tara de hoti si criminali,cine va credeti voi sa luati viata animalelor Dumnezeu? unde e credinta mila si bunatatea? va intunecat satana mintea de tot? sa va fie rusine atatia criminali sunt liberi atatea violuri se petrec zilnik mame care isi ucid copii si nimeni nu intervine dar cand e vorba de animale gata sa i omorati,nu uitati ca exista Dumnezeu crima se pedepseste asa ca lasati ipocrizia la o parte,numai akm interveniti,oamenii nu au suflet ati uitat de Dumnezeu,mai bn intoarceti va privirile spre El si nu mai vb tampenii,ca Dumnezeu nu doarme El face dreptate.

  52. emarcel
    10 septembrie 2013 la 1:11 PM

    Andrei Plesu descrie foarte just situatia asta..
    http://adevarul.ro/news/societate/cainii-romanii-1_522d8192c7b855ff566105dc/index.html

    Asa e in tara asta si a fost asa de foarte multa vreme. si Eminescu scria despre problema cainilor vagabonzi… nu e nimic nou!

    Nu va mai aratati meschinisi iresponsabili, marilor iubitori, ca oricum si-o iau in bot de data asta catelusii, nu oamenii..

  53. Mona
    10 septembrie 2013 la 1:18 PM

    Nu imbratisez in totalitate ideea uciderii cainilor fara stapan, insa dragul meu prieten in situatia data, si anume COPIL UCIS, OAMENI MUSCATI etc…, normal ar fi sa iei masuri, nu sa pierzi vremea pe net pentru a scrie articole de gen. Sunt curioasa cati bani, din salariul tau ai fi deacord sa ii donezi pentru o asociatie canina??? Nu este o normalitate ceea ce se intampla, sunt mult prea multi si trebuie luate masuri. Si eu iubesc animalele, si in mod special cainii, dar sa stea intr-un loc amenajat. Dupa ce ca avem putine spatii verzi, sunt toate pline de fecale de caini, de mancare imputita aruncata de oamenii milosi, si mirosuri de nedescris…Nu stiu daca esti parinte sau nu, iti garantez ca imaginea acelui copil sfasaiat nu a fost deloc una usoara pentru acei parinti. Daca chiar iubesti animalele ia tu masuri pentru ele, dar in special pentru cele cu risc crescut de agresivitate, pentru ca din experienta iti spun ca nu toti cainii sunt prietenosi, indiferent de atitudinea ta. E adevarat ca cel mai bun prieten al omului e cainele, dar cand cel mai bun prieten te pune in pericol vreau sa cred ca nu il vei invita respectuos sa te manance de viu….

  54. Cristina
    10 septembrie 2013 la 6:27 PM

    Dar despre copiii saraci care mor in spitale pentru ca au fost hraniti doar cu cartofi prajiti pana la1an sau nici de cartofi nu au avut parintii bani ati auzit domnule? Pe cine mai omorati atunci?

  55. Iona
    10 septembrie 2013 la 11:08 PM

    1. „Eutanasiere” NU este egal cu „macelarire”. Eutanasiere NU inseamna ca vom merge pe strada si vom vedea un masacru,asa cum multi dintre voi prezentati ca fiind imaginea eutanasierii cainilor fara stapan, prin parerile voastre. Mai mult,nu vrea nimeni eutanasiere in masa.Persoanele „cu capul pe umeri” doresc ca acesti caini sa fie adunati de pe strazi,dusi in adaposturi de unde sa fie inaintati spre adoptie.Si se doreste ca acei caini care nu vor fi adoptati sau acei caini care nu trec testul de agresivitate,sa nu fie eliberati pe strada inapoi,ci sa fie eutanasiati,adica omorati controlat,printr-o metoda nedureroasa si umana. In concluzie,eutanasierea nu inseamna moarte violenta si cruda asa cum tot specificati voi.
    2. Replica statuii „Lupoaica cu pui” nu mai este de foarte mult timp in Piata Romana,ci mai degraba in zona Sf. Gheorghe,exact la intrarea pe Lipscani.
    3. Problema cainilor fara stapan nu a fost o consecinta a demolarilor lui Ceausescu.In vremea respectiva si chiar pana in anii ’95- ’96, cainii fara stapan nu au reprezentat o problema majora. Asta pentru ca existau in numar relativ mic fata de ce avem in cauza in ultimii ani,in special dupa anii 2003-2005. Problema a fost cauzata majoritar de acei oameni „cu suflet bun” si „iubitori de animale” care o data ce au achizitionat un caine de rasa,dupa ce au trecut anii, nu l-au mai iubit ca atunci cand era puiut micut dragut si l-au abandonat pe strazi.La fel s-a intamplat si cu puii fatati de animalele de casa,pe care stapanii neavand unde sa ii tina si cui sa ii dea spre adoptie,au decis sa ii lase in strada.

    Intr-adevar,solutia este adoptia. Insa daca privim subiectul si solutia propusa din alta perspectiva,din cei 50 de oameni/caine fara stapan pe care ii mentionezi, cel putin 20 au in grija deja caini sau alte animale de casa. Raman inca 30 care fie le plac animalele in general insa nu le suporta sa le aiba in casa (sau mai bine spus,fug de responsabilitatile pe care un animal ce trebuie ingrijit ti le aduce= curatenie,grija sa ii hraneasca etc etc), fie locuiesc intr-o casa supra-aglomerata (cu mama,tata,copii,etc etc),fie pur si simplu nu le plac animalele de nici un fel ….
    Asadar dupa cum spuneam si mai devreme,solutia ramane cea din exemplul occidental : Adunarea cainilor de pe strazi,educarea populatiei si sanctionarea drastica a celor care isi abandoneaza animalele , oferirea spre adoptie a cainilor ce trec testul de agresivitate si nu sunt bolnavi, iar restul trimisi catre eutanasiere.Din aceasta privinta,putem scuti si cainii bolnavi de suferinta produsa de bolile de care sufera (avem si exemplul cailor care sunt omorati voit daca sunt grav bolnavi,iar fata de metoda din astfel de cazuri am observat ca nu a avut nimeni nici o problema vreodata).
    Mai mult,in ceea ce priveste sterilizarea cainilor (cu stapan sau fara) consider o buna metoda aceea de recompensare a stapanilor sau a celor ce duc la sterilizare animalutele,recompense oferite in forma unor controale gratuite la veterinari,reduceri la diverse medicamente pentru animale,etc etc . Asa cum si celor care doneaza sange li se ofera abonamente reduse la transport sau diverse bonificatii.
    Trebuie sa incepem sa privim deschis problema si nu sa mergem inainte cu idei preconcepute si stilizate in imaginatia noastra de pareri si opinii spuse de niste persoane incuiate la minte.

    • Mona
      11 septembrie 2013 la 10:27 PM

  56. gaby
    11 septembrie 2013 la 10:34 AM

    dupa ce omoram cainii cine urmeaza.Bun sunt de acord cu eliminarea celor agresivi,bolnavi dar acum omoram tot,de udne atata sete de razbunare,ma intreb daca era muscata fiica presedintelui ce faceam ,ieseam cu furci, topoare pe strada dupa cainii,ca in evul mediu.Imi pare rau sa o spun,dar noi ca si popor nu o sa ne educam si nu o sa evoluam niciodata,si peste 20 ani tot asa va fi.

  57. Diana Marinescu
    11 septembrie 2013 la 10:55 AM

    superb scris!!!!Felicitari pt luciditate si obiectivitate! Am descoperit in ultimele zile in Romania, mai multi criminali decat toti criminalii, din intreaga lume….De unde atata ura???? Ce oameni traiesc in aceasta tara?

    • 11 septembrie 2013 la 11:16 AM

      Asa cum a precizat cineva mai sus eutanasierea nu inseamna macel. Repet a nustiucataoara ca ai 14 zile in care tu, necriminala iubitoare de maidanezi , ai tot dreptul sa mergi si sa il duci la tine acasa. Unu, trei, zece daca doresti. Nu e ura este ceea ce unii din noi ar numi un oras european civilizat unde vine japonezul si nu il mananca maidanezii.
      In rest da-mi voie sa iti spun ca esti ipocrita si tu si restul de pseudo iubitori fiindca va umflati burtile aproape zilnic cu animale UCISE!!
      Sau doar cainii trebuie protejati?

  58. Raluca
    11 septembrie 2013 la 11:26 AM

    Sunt multe aspecte la care ma gandesc atunci cand vine vorba de problema cainilor fara stapan. Voi incerca sa fiu cat mai structurata:
    1. Un caine are nevoie de multa atentie, asta daca vrei un caine fara probleme, echilibrat, care sa nu sara la bataie de fiecare data cand te intalnesti cu vecinul de la 2 care are si el caine. Prin atentie nu ma refer la rasfat ci la disciplina, deoarece natura cainilor este sa traiasca in haita, prin urmare au nevoie de un lider. Ar fi multe de zis la acest capitol, insa cei interesati pot cauta articole referitoare la psihologia canina.
    2. Eu ma numar printre iubitorii de caini care are un caine in casa si este o adevarata aventura sa imi plimb cainele sau sa merg in parc cu el. Cainele meu a fost muscat de 2 ori, iar in alte cazuri daca nu era el si oamenii de pe strada sa ma apere as fi fost sfasiata de denumarate ori de haitele de caini care tasneau pe neasteptate de sub masini. Si asta de ce, pentru ca locuitorii Bucurestiului in loc sa ia cainii in casa prefera sa le construiasca custi in fata scarii si sa stranga acolo zeci de caini care devin teritoriali mai ales cand un caine strain este in trecere.
    3. Am ales sa devin stapan de caine tocmai pentru ca de mica imi era frica de ei si ajunsa la varsta maturitatii am considerat ca aceasta frica ma impiedica sa dau o sansa cainilor. Acum am un caine pentru care as face orice, insa frica fata de cainii fara stapani a sporit deoarece nu-mi mai pun problema ca exista posibilitatea ca acestia sa ma atace, ba mai mult sunt sigura ca o vor face atunci cand imi plimb cainele. Fapt dovedit de fiecare data cand am indraznit sa ma abat de la traseul classic de plimbare sau cand am ales sa vizitez parcuri in care nu mai fusesem.
    4. Intr-adevar, nu este vina cainilor, deoarece acestia reactioneaza din instinct. Insa aceasta problema exista si este importanta solutionarea cat mai rapida. Prin eutanasierea cainilor nu se recurge la uciderea imediata a acestora ci iubitorii de caini vor avea sansa sa ii adopte. Atunci vom vedea daca toti acesti locuitori ai Bucurestiului care le construiesc custi in fata blocului si care plang si se isterizeaza cand vin hingherii sa adune cainii sunt chiar asa niste iubitori de animale. Parerea mea este ca nu se vor ingramadi pentru a adopta, deoarece un caine tinut in casa este o responsabilitate destul de mare. In momentul in care ai un caine acasa nu poti sa il lasi singur cu zilele, deoarece aceste trebuie plimbat, socializat cu alti caini si hranit. La acestea se adauga vizitele regulate la veterinar care costa.
    5. Cei care se revolta cand vine vorba de eutanasiere pun direct raul inainte si anume: acesti caini vor muri. Prin faptul ca li se da oamenilor sansa de a-i adopta se ofera sansa la viata acestor fiinte. Daca acesti caini nu vor fi adoptati inseamna ca problema este inca acolo si trebuie rezolvata. Toate ONG-urile care protesteaza ar putea sa se asocieze si sa isi foloseasca fondurile pentru a construi adaposturi astfel salvand cainii neadoptati. Posibilitati sunt insa trebuie pus osul la munca, insa dupa cum am observat e mult mai simplu sa protestezi si sa te plangi in loc sa te apuci sa faci ceva.

    Si totusi, aceasta este doar parerea mea, o persoana care stie ce responsabilitati presupune cresterea unui caine si care isi faca traseu de fiecare data cand scoate cainele la plimbare, de frica sa nu fie atacata de haitele de cartier.

  59. Mona
    11 septembrie 2013 la 10:32 PM

    Dan,vreau si eu sa ma dezactivez de la contul tau!ma streseaza mailurile care le primesc!te rog sa faci in asa fel incat sa nu mai am contact cu acest blog!mersi!

  60. DANIEL
    11 septembrie 2013 la 11:14 PM

    Nimeni nu se gandeste sa se faca o ancheta pt. a afla ce s-a facut cu banii care erau destinati imputinarii cainilor pe termen lung. „-Ei, niste smecheri au furat, ce mare branza…” .
    Vrem sa rezolvam problemele care necesita timp in cateva zile, Ne criticam unii pe altii , ne injuram si nimeni nu e in stare sa faca nimic. Domnilor si doamnelor, indiferenta voastra ucide, atat caini cat si oamneni. Si cine doreste starpirea cainilor pe banda rulanta, va spun, nu valoreaza mai mult ca un maidanez.

  61. Dan Grosu
    12 septembrie 2013 la 12:40 AM

    Mona :

    Dan,vreau si eu sa ma dezactivez de la contul tau!

    Nu înțeleg ce vreți să spuneți. Ce înseamnă „să mă dezactivez de la contul tău”?
    Poate ați selectat căsuța „Anunţă-mă despre viitoarele comentarii apărute prin email”? Dacă da, încercați să o deselectați. Oricum eu nu am ce să fac.

  62. manu
    14 septembrie 2013 la 8:46 AM

    ce bine ar fi daca voi iubitorii de animale -cu orice pret- v ati pune pe treaba si ati aduna toti acesti maidanezi si i ati hrani pe socoteala dumneavoastra sau aveti pretentii ca si parintii copilului mort sa sustina acei ciini implicit prin programele guvernamentale prin impozitul din venitul lui ca doar toti platitorii de impozite cu cota parte sustin orice program guvernamental deci as vrea sa vad adaposturi intretinute doar de voi iubitorii de caini si as fi tare curios cati ciini ar mai trai daca ar depinde de voi ” e usor sa comentati pe punga tuturor sau pe muscaturile celor 17 000 din 2012 nu inteleg de ce voi vreti ca toti ceilalti sa suporte vanitatile voastre TRECET LA ACTIUNE ADUNATI CAINII SI INGRIJITII PE SOCOTEALA VOASTRA NU A NOASTRA CELOR MUSCATI LA DRUMUL MARE

  63. claudia
    15 noiembrie 2013 la 1:49 AM

    Nu omorati cainii,sunt ata de buni si de credinciosi,nu va faceti de ras romani!Ajunge!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns către iordachec Anulează răspunsul